Pedagogisen asiantuntijan työtehtävät vaihtelevat luonnollisesti työnantajan ja asiakkaiden mukaan. Cloudpointin pedagogisena asiantuntijana toimiessa varmasti ulospäin näkyvin tehtävä on koulutusten toteutus niin lähi- kuin etätapahtumina.

Itse koulutustapahtuma on usein hyvin intensiivinen tuokio, mutta jo sitä ennen on tapahtunut paljon. Koulutusten sopiminen, aikataulutus ja pedagogisten sisältöjen suunnittelu on varsinkin pidempien projektien kohdalla vienyt jo tuntien työn. Tarvittaessa koulutussisältöjä räätälöidään vastaamaan asiakkaan tarpeita, joskus taas mennään hyväksi havaitulla sapluunalla Google for Education -ratkaisujen perusteita painottaen.

Koulutuksen jälkeen käydään lävitse palautteet ja raportoidaan koulutus. Mikäli kyseessä on pidempi koulutussarja, käydään se läpi vielä erikseen asiakkaan edustajan kanssa ja myös sisäisesti Cloudpointilla. Lisäksi henkilökohtaisesti asiantuntijalle jokainen koulutus on osallistujien osaamisen kehittämisen lisäksi myös itsereflektoinnin mahdollisuus saadun palautteen tai koulutuksessa koetun vuorovaikutuksen pohjalta.

Iso osa Cloudpointin pedagogisen asiantuntijan tehtävistä koostuu kuitenkin monipuolisesti muistakin tehtävistä. Esimerkiksi myynnin ja markkinoinnin tukeminen videoin ja blogitekstein, tapahtumien suunnittelu ja niihin osallistuminen, erilaisten raportointien ja ohjeistusten teko sekä yhteydenpito eri sidosryhmiin täyttävät kalenterin tehokkaasti. Kokonaisuudessaan työssä on kyse hyvin erilaisten projektien yhtäaikaisesta hallinnasta.

Pedagogisen asiantuntijan tehtävät Cloudpointissa ovat monipuolisia ja niissä pääsee näkemään oppilaitosten arkea niin oppilaiden, opettajien, koulutussuunnittelijoiden kuin tietohallinnonkin näkökulmasta. Omien vahvuuksien hyödyntäminen, uusien taitojen omaksuminen ja oppilaitosten arkea helpottavien palveluiden kehittäminen luovat työarkeen kiinnostavat, sopivan haastavat ja palkitsevat raamit.

 

Lue lisää:

Cloudpointin koulutuspalvelut
Blogi: Oppilaitosten digiosaamisen kehittäminen vaatii päämäärätietoisuutta
Blogi: Miten etäkoulun oppeja voidaan hyödyntää pandemian jälkeen?

 

Sami M. BIO_final

 

Heräsikö ajatus? Kirjoita kommentti!

Sinua saattavat kiinnostaa myös nämä postaukset:

Oppilaitosten digiosaamisen kehittäminen vaatii päämäärätietoisuutta
Oppilaitosten digiosaamisen kehittäminen vaatii päämäärätietoisuutta
15 marraskuuta, 2021

Kuluneen vuoden aikana opettajilta ja oppilailta on vaadittu teknistä osaamista, jota kaikilla ei lähtökohtaisesti voi v...

YubiKey - Opettajien ja oppilaiden käyttäjätunnusten suojauksen uusi tulokas
YubiKey - Opettajien ja oppilaiden käyttäjätunnusten suojauksen uusi tulokas
9 heinäkuuta, 2015

Yubikey on loistokeksintö tietoturvalliseen Google-tiliin kirjautumiseen. Se on uudenlainen suoja-avain, jota käytetään ...

Google+ ja Piirien hallinnointi
Google+ ja Piirien hallinnointi
28 elokuuta, 2012

Google+ Piirit ovat oiva apu paitsi sosiaalisen median käytön hallintaan, myös yhteystietojen ylläpitämiseen erinomaisen...