Cloudpoint kasvaa ja kehittyy kovaa vauhtia ja yrityksen tiimiin on tullut 2020-2021 paljon uusia ammattilaisia. Kurkkaa Cloudpointiin -juttusarjassa tutustuaan Cloudpointin työntekijöihin ja cloudpointilaisten arkeen.


Jan Sarasvuo on osa Cloudpointin alkuvuodesta 2021 aloittanutta myyntiimiä. “Myynti” tosin kuulostaa kovin yksipuoliselta, kun tietää, miten monenlaista myyntipäällikön arkeen mahtuu. Jan muistuttaa, että puhelimitse, videoyhteyksin ja kasvotusten tapahtuvien asiakaskohtaamisten lisäksi taustalla tapahtuu paljon muuta. 

“Kylmäsoittelua, asiakaspalvelua, account managementiä, olemassa olevien asiakkaiden palvelua, sopimusten lähettelyä”, Jan kuvailee työnkuvaansa. 

Hankenissa opiskellutta Jania on aina kiinnostanut ihmisten käyttäytyminen - asia, jonka ymmärrystä myyntityössä tosiaan tarvitaan.

“Monia pelottaa päätöksenteko. Jotkut ajattelee, että myyjän duuni on vain puskea yhtä tuotetta, mutta suuri osa ajasta menee siihen, että rauhoittelee asiakasta, että hyvä tästä tulee”, Jan kertoo, mitä on erilaisissa myyntitöissä urallaan havainnut. 

Jan on vankkumaton puhelimen ystävä ja harmittelee, että monilla suomalaisilla tuntuu olevan kova puhelinkammo. “Asiat vain hoituisivat niin paljon nopeammin, kun ne juteltaisiin läpi.”  

Nykyisessä työssään Jan saa olla puhelimen lisäksi kiinni monenlaisessa teknologiassa, mikä sopii enemmän kuin hyvin miehelle, joka toteaa epäröimättä olevansa nörtti. Tietokoneiden parissa Jan on ollut pienestä pitäen ja kokeillut pelotta erilaisia tietokoneiden ominaisuuksia: 7-vuotiaana lahjaksi saatu ensimmäinen pöytäkone ei kestänyt pitkään pienen pojan “älä paina punaista nappia, joka säätelee voltteja” -testailuja. 

Googlen tuotteissa Jan arvostaa, että esimerkiksi Google Workspace -paketti mahdollistaa jo maksuttomassakin versiossa monenlaisen tekstinkäsittelyn. 

“On tosi hyvä juttu, että pääsee oppimaan ilmaiseksi työkaluja ilman, että se maksaa törkeästi.”

Myyntityön ulkopuolella Janilla ei ole vapaa-ajan ongelmia. Google Meet -videopuhelun aikana nuoren isän syliin kiipeää välillä kävelemään opetteleva pienokainen. Mutta muutakin arjessa ehtii: “Tähtään siihen, että kolme kertaa viikossa on aamusali. Koira on pakko viedä aamuisin ulos. Harrastan myös ruuanlaittoa: kerran kuussa keksin jonkin vaikean ruokalajin, joka tehdään”, Jan kertoo. 

Ja liikenee aikaa vielä kavereillekin: maailma paranee hyvässä porukassa Dungeons and Dragons -pelin äärellä.


Janin Google-suosikki:

“Google Maps. Googlen hakumoottori on uskomattoman kookas ja vaikuttanut arkeeni varmaan enemmän kuin Maps, mutta Maps on teknologiana vain niin cool.”

Cloudpointin myyntipäälliköiltä voit kysyä esimerkiksi  Luuppi-tietosuojapalvelusta, joka on käytössä jo kymmenissä suomalaiskunnissa. Lue tästä lisää ja ota yhteyttä! 


Cloudpoint on sitoutunut auttamaan asiakkaitaan kaikissa tilanteissa. Ajattelemme asiakkaan puolesta ennen napin painallusta alati muuttuvassa maailmassa. Yhteistyö- ja toimintamallimme varmistaa onnistumisen siellä missä teemme töitä – Huolehdimme persuksille potkimisesta ja aikataulun pitävyydestä.

Heräsikö ajatus? Kirjoita kommentti!