Kaikilla yrityksillä on sellainen nykyään. Tai jos ei ole, pitäisikö? Erilaisista chattiboteista on kohistu paljon viime aikoina. Eikä suotta, ne ovat oivallinen keino lisätä verkkosivujen kykyä palvella sivuilla vierailevia henkilöitä.

Me Cloudpointilla olemme käyttäneet pariakin eri palvelua verkkosivujen chatiksi. Perusperiaate on kaikissa oikeastaan samanlainen: valittu asiakaspalvelu voi napata kiinni sivuston vierailijoiden kysymyksiä ja vastata niihin. Olennaista on tietysti reagoida nopeasti tai automaation kautta varmistaa, että asiakas saa tiedon mahdollisesta viiveestä. Eroavaisuudet palveluiden välillä alkavat näyttäytyä yleensä automaation puolella: sisältääkö palvelu chattibotin ja mitä botti mahdollisesti voidaan määrittää tekemään?

Miksi chattibotit ovat sitten niin olennaisia? Rehellisesti sanottuna, ihmiset eivät ole aina ihan niin nopeita reagoimaan kuin toivoisi. Botin avulla asiakas saa nopeammin vastauksen yhteydenottoonsa. Botit myös auttavat keskustelun vastavuoroisuudessa: näin chatti ei välttämättä enää ole jotain joka mahdollistaa vain väylän ottaa yhteyttä. Se myös avaa ja käy keskusteluja.

Todellinen ero voittajachatin ja muiden chattien välillä kuitenkin on tiedon tallentuminen. Ehdottomasti parhaimpia ovat ratkaisut, jotka tallentavat tiedon suoraan yrityksen asiakasrekisteriin, kuten Hubspot tekee. Tällöin chattibotti paitsi palvelee sivuston vierailijoita, keskustelee heidän kanssaan ja tallentaa tiedon suoraan CRM-ratkaisuun jatkokäyttöä varten. Sieltä henkilöstösi näkee kaiken muun asiakkuuteen liittyvän tiedon ja osaa näin palvella asiakasta paremmin. Myynnin näkökulmasta chatti tuottaa liidejä, joita tuskin voi koskaan olla liikaa.

Hubspotin kohdalla chatin perustoiminnot sisältyvät maksuttomaan CRM-ratkaisuun.
Kuulostaako hyvältä? Kerromme mielellämme aiheesta lisää! Voit varata ajan asiantuntijallemme täältä.

Mia
Marketing & Change Management Manager
Cloudpoint - onnistumisvarmuutta sinne missä sitä tarvitaan

Cloudpoint on sitoutunut auttamaan asiakkaitaan kaikissa tilanteissa. Ajattelemme asiakkaan puolesta ennen napin painallusta alati muuttuvassa maailmassa. Yhteistyö- ja toimintamallimme varmistaa onnistumisen siellä missä teemme töitä – Huolehdimme persuksille potkimisesta ja aikataulun pitävyydestä.

Heräsikö ajatus? Kirjoita kommentti!

Sinua saattavat kiinnostaa myös nämä postaukset:

Hyvää joulua ja kiitokset vuodesta 2014
Hyvää joulua ja kiitokset vuodesta 2014
11 joulukuuta, 2014

Haluamme kiittää asiakkaitamme ja yhteistyökumppaneitamme kuluneesta vuodesta. Olette tehneet siitä erityisen.

Hyvää joulua ja kiitokset vuodesta 2014
Hyvää joulua ja kiitokset vuodesta 2014
11 joulukuuta, 2014

Haluamme kiittää asiakkaitamme ja yhteistyökumppaneitamme kuluneesta vuodesta. Olette tehneet siitä erityisen.

Kiitos vuodesta 2015 ja Hyvää Joulua!
Kiitos vuodesta 2015 ja Hyvää Joulua!
15 joulukuuta, 2015

Kiitämme kaikkia asiakkaitamme ja yhteistyökumppaneitamme vuodesta 2015! On ollut ilo saada tehtä töitä kanssanne kulune...