Nykypäivän markkinoinnissa yrityksen verkkosivut ovat merkittävässä asemassa. Siksi onkin hyvin tärkeää seurata, kuinka hyvin verkkosivustosi kykenee vastaamaan yrityksesi tarpeisiin. Ilmaisten työkalujen, kutenGoogle Analyticsin, avulla saat kerättyä tietoa sivullasi vierailevien kävijöiden määrästä ja heidän käyttäytymisestään.


Google and Your Business blogin kirjoituksessa listattiin 5 huomion arvoista seikkaa yrityksesi verkkosivun toimivuuden huomioimiseksi:

  • Tunnista tavoitteesi ja seuraa niitä: Mitä haluat sivustollasi saavuttaa ja vaikuttaako siltä, että nämä odotukset täyttyvät? Goal Trackingin avulla voit asettaa tavoitteita ja seurata niiden täyttymistä.
  • Seuraa muutosta: Tuntuuko siltä, ettei sivustosi saavuta kävijöitä kuten olet suunnitellut? Silloin on tärkeää selvittää syyt, miksi näin on. Kyse voi olla pienistä tekijöistä, kuten yhteystietojen saavuttamattomuudesta.
  • Seuraa sivustoltasi heti poistuvia kävijöitä: Huomaatko, että suuri osa kävijöistä piipahtaa sivullasi ja poistuu samantien? Tämä saattaa tarkoittaa, että he eivät löydä etsimäänsä. Tämä saattaa myös viitata siihen, kuinka tehokkaita markkinointikampanjasi ovat, sillä piipahtavat kävijät saattavat etsiä mainostamaasi tarjousta.
  • Paikanna tärkeät paikat saavuttaa yleisösi: Internetissä pienetkin yritykset voivat saavuttaa globaalin asiakaskunnan. Siksi on tärkeää seurata myös mistä maista kävijäsi tulevat.
  • Ota kaikki irti mobiilista: Internetin mobiilikäyttö kasvaa valtavaa vauhtia ja tässä kehityksessä mukana pysyminen on tärkeää. Kuinka monet sivustollasi vierailevista henkilöistä siis selaa sivuasi mobiililaitteesta?
Aluksi verkkosivuston tilastojen seuraaminen saattaa tuntua työläältä, mutta tieto jota saat kerättyä näiden työkalujen avulla on erittäin tärkeää. Vain kokeilemalla oppii, joten sukella rohkeasti Google Analyticsin maailmaan.

Lähde: Google and Your Business

Cloudpoint on sitoutunut auttamaan asiakkaitaan kaikissa tilanteissa. Ajattelemme asiakkaan puolesta ennen napin painallusta alati muuttuvassa maailmassa. Yhteistyö- ja toimintamallimme varmistaa onnistumisen siellä missä teemme töitä – Huolehdimme persuksille potkimisesta ja aikataulun pitävyydestä.

Heräsikö ajatus? Kirjoita kommentti!

Sinua saattavat kiinnostaa myös nämä postaukset:

Google+ sivun avulla parannat näkyvyyttäsi Googlessa
Google+ sivun avulla parannat näkyvyyttäsi Googlessa
10 heinäkuuta, 2014

Kerroimme taannoin Google My Business -toiminnon julkaisusta, jolla on ollut merkittävä vaikutus Google+ sivujen rooliin...

Uusi Google+ käyttöehtomuutos ei koske vielä Google Apps-käyttäjiä
Uusi Google+ käyttöehtomuutos ei koske vielä Google Apps-käyttäjiä
17 lokakuuta, 2013

Alkuviikosta on taas kohistu ja mediassa muristu Googlen ilmoituksesta näyttää Google+ käyttäjien profiilikuvia mainoste...

Uusi Google+ käyttöehtomuutos ei koske vielä Google Apps-käyttäjiä
Uusi Google+ käyttöehtomuutos ei koske vielä Google Apps-käyttäjiä
17 lokakuuta, 2013

Alkuviikosta on taas kohistu ja mediassa muristu Googlen ilmoituksesta näyttää Google+ käyttäjien profiilikuvia mainoste...