Jos olet halunnut kerätä Google Lomakkeeseen vastaajien sähköpostiosoitteet, siihen on aikaisemmin ollut kaksi tapaa: luoda pakotettu kysymys tai valita automaattinen tallennus oman verkkotunnuksen kirjautuneille käyttäjille. Toimintoa on nyt hieman uudistettu, jonka myötä sähköpostiosoitteiden kerääminen onnistuu Lomakkeen asetusten avulla kaikilta käyttäjiltä.

Avaa Google Lomakkeen asetukset oikean yläreunan rataksen alta. Valitse "Kerää sähköpostiosoite"-asetus ja lomakkeeseesi ilmestyy ensimmäiseksi automaattisesti pakotettu kysymys sähköpostiosoitteelle. Voit siis jättää valitsematta kohdan "Rajoita verkkotunnuksen...käyttäjille".

Vastaajaan suuntaan lomake näyttää tällaiselta:

Mia
Google for Work/EDU muutoksenhallinnan ja koulutuksen asiantuntija
Cloudpoint - onnistumisvarmuutta sinne missä sitä tarvitaan

Cloudpoint on sitoutunut auttamaan asiakkaitaan kaikissa tilanteissa. Ajattelemme asiakkaan puolesta ennen napin painallusta alati muuttuvassa maailmassa. Yhteistyö- ja toimintamallimme varmistaa onnistumisen siellä missä teemme töitä – Huolehdimme persuksille potkimisesta ja aikataulun pitävyydestä.

Heräsikö ajatus? Kirjoita kommentti!

Sinua saattavat kiinnostaa myös nämä postaukset:

Google Docs vinkki: etsi ja korvaa
Google Docs vinkki: etsi ja korvaa
28 syyskuuta, 2016

Monet pienet toiminnot helpottavat kiireistä arkea ja auttavat paikantamaan tietoa juuri silloin kun sitä tarvitset. Yks...

Aseta Driven jakamisasetuksissa käyttöoikeuden päättymispäivä
Aseta Driven jakamisasetuksissa käyttöoikeuden päättymispäivä
16 maaliskuuta, 2016

Jokapäiväisessä työssä tulee vastaan monenlaisia tilanteita, jotka vaativat työhön käytettäviltä palveluilta sopeutumisk...

Google Lomake uutuus mahdollistaa kysymysten pisteytyksen ja arvioinnin
Google Lomake uutuus mahdollistaa kysymysten pisteytyksen ja arvioinnin
9 syyskuuta, 2016

Google Lomake on suoranainen timantti Driven sisältämien ominaisuuksien joukossa. Sille on monia käyttötarkoituksia aina...