Jos olet halunnut kerätä Google Lomakkeeseen vastaajien sähköpostiosoitteet, siihen on aikaisemmin ollut kaksi tapaa: luoda pakotettu kysymys tai valita automaattinen tallennus oman verkkotunnuksen kirjautuneille käyttäjille. Toimintoa on nyt hieman uudistettu, jonka myötä sähköpostiosoitteiden kerääminen onnistuu Lomakkeen asetusten avulla kaikilta käyttäjiltä.

Avaa Google Lomakkeen asetukset oikean yläreunan rataksen alta. Valitse "Kerää sähköpostiosoite"-asetus ja lomakkeeseesi ilmestyy ensimmäiseksi automaattisesti pakotettu kysymys sähköpostiosoitteelle. Voit siis jättää valitsematta kohdan "Rajoita verkkotunnuksen...käyttäjille".

Vastaajaan suuntaan lomake näyttää tällaiselta:

Mia
Google for Work/EDU muutoksenhallinnan ja koulutuksen asiantuntija
Cloudpoint - onnistumisvarmuutta sinne missä sitä tarvitaan

Cloudpoint on sitoutunut auttamaan asiakkaitaan kaikissa tilanteissa. Ajattelemme asiakkaan puolesta ennen napin painallusta alati muuttuvassa maailmassa. Yhteistyö- ja toimintamallimme varmistaa onnistumisen siellä missä teemme töitä – Huolehdimme persuksille potkimisesta ja aikataulun pitävyydestä.

Heräsikö ajatus? Kirjoita kommentti!

Sinua saattavat kiinnostaa myös nämä postaukset:

Uudistunut Google Kalenteri
Uudistunut Google Kalenteri
18 lokakuuta, 2017

Google Kalenterin tietokoneella käytettävästä sovelluksesta on saapunut uudistettu versio. Organisaatioiden pääkäyttäjät...

Entistä ehompi Google Lomake
Entistä ehompi Google Lomake
11 helmikuuta, 2016

Muutaman kuukauden ajan käyttäjät ovat voineet halutessaan kokeilla Google Lomakkeen uutta versiota, josta juuri julkais...

Ajanhallintaa Google Kalenterilla
Ajanhallintaa Google Kalenterilla
16 joulukuuta, 2022

Google Kalenteri on yleinen perustyökalu ajanhallintaan yrityksissä ja oppilaitoksissa. Joissain työpaikoissa sitä käyte...