Viime perjantaista lähtien Chromebook-käyttäjät ovat voineet kohdata teknisiä ongelmia Google-palveluiden kirjautumisessa.

Cloudpoint on havainnut ongelman ilmenevän käyttäjillä kahdella tavalla: Chromebookille kirjautunut käyttäjä voi saada virheilmoituksen “Chrome OS could not sync your data because your account sign-in details are out of date” tai vastaavasti Chromebookilla siirryttäessä Googlen palveluihin, laite ohjautuu toistuvasti uudelleenkirjautumissivulle. 

Vastaavista ongelmista on raportoitu myös muualla maailmassa, ja asia on Googlen tiedossa. Google on ilmoittanut tutkivansa asiaa aktiivisesti, ja odotamme päivitystä virheen korjaamiseksi.

Cloudpointin tekninen tiimi on selvittänyt tapoja kiertää virhettä siihen asti, kunnes asia on korjattu. Tällä hetkellä parhaaksi hetkelliseksi ratkaisuksi on osoittautunut Chromebookin selainasetusten nollaus.

TOIMI NÄIN:

  1. Käyttäjän kirjauduttua Chromebookille siirry selaimella osoitteeseen chrome://settings
  2. Valitse vasemmanpuoleisesta valikosta Lisäasetukset > Nollaa asetukset
  3. Klikkaa Nollaa asetukset sivulta komentoa "Palauta kaikki asetukset alkuperäisiksi oletusasetuksiksi"
  4. Hyväksy valinta klikkaamalla "Nollaa asetukset"
  5. Asetusten nollauksessa voi mennä hetki - odota kärsivällisesti. Nollauksen jälkeen sivut latautuvat, minkä jälkeen palvelut toimivat taas tavallisesti.
  6. Mikäli nollauksessa menee useampi minuutti, voit kirjautua laitteelta ulos ja uudelleen sisään. Virheilmoituksen tulisi kadota ja Googlen palveluiden toimia.

Cloudpoint odottaa Googlen ilmoitusta ongelman korjauksesta, ja tiedottaa ratkaisusta asiakkaitaan heti kun mahdollista.

Lisätietoja ongelmasta ja ajankohtaisista korjaustoimista saat Cloudpointin teknisestä tuesta tuki@cloudpoint.fi.

Heräsikö ajatus? Kirjoita kommentti!