Google Kalenterin tietokoneella käytettävästä sovelluksesta on saapunut uudistettu versio. Organisaatioiden pääkäyttäjät voivat valita otetaanko uudet ominaisuudet käyttöön automaattisesti vai manuaalisesti. Automaattinen päivitys on oletusasetus, jonka myötä päivitys lähtee jakeluun marraskuun 14.päivä nopean julkaisun valinneille organisaatioille ja tästä 8 viikon päästä ajastettua julkaisua käyttäville tahoille. Manuaalinen vaihtoehto antaa hieman pidempään aikaa valmistautua muutoksiin. Sen voi ottaa käyttöön hallintakonsolista reittiä Sovellukset > G Suite > Kalenteri > Uusi kalenteri. Siirtyminen Google Kalenterin uuteen versioon tulisi kuitenkin tehdä 28.2.2018 mennessä.

Uusi Google Kalenteri pitää sisällään kaikki entuudestaan tutut ominaisuudet, joiden rinnalle on tuotu joukko päivitettyjä toimintoja täysin uudistetun ulkoasun lisäksi:

  • Tapahtumien luominen: Oikean alakulman punainen "plussapallo" on tuttu painike jo monista muista Googlen sovelluksista ja uudistuneessa Kalenterissa sen kautta luodaan kalenterimerkinnät.  


  • Varaa neuvottelutila ja näe resurssikalenteri lisätiedot: G Suite pääkäyttäjät voivat lisätä resurssikalentereihin käytännön kannalta olennaisia lisätietoja, kuten neuvottelutilan koon, sijainnin ja tiedot tilassa olevista laitteista.
  • Tekstin muotoilu ja linkit kalenterikutsuissa:  Kalenterimerkinnän lisätiedoista löytyy uudistunut "Lisätiedot"-kohta, jossa muistiinpanoon voi lisätä linkkejä ja siihen kirjoitettavaa tekstiä muotoilla. Tämän kohdan avulla on helppo kasata kaikki olennainen tieto yhteen nippuun esimerkiksi tulevaa kokousta ajatellen. 
  • Useiden kalentereiden hallinnointi rinnakkain: Voit katsella useita kalentereita rinnakkain "Päivä"-näkymässä, jolloin esimerkiksi omasi ja kollegasi päiväohjelman vertaaminen yhteisen palaveriajan löytämiseksi sujuu helposti.


Mia 
Google G Suite for Business & Education muutoksenhallinnan ja koulutuksen asiantuntija
Cloudpoint - onnistumisvarmuutta sinne missä sitä tarvitaan


Cloudpoint on sitoutunut auttamaan asiakkaitaan kaikissa tilanteissa. Ajattelemme asiakkaan puolesta ennen napin painallusta alati muuttuvassa maailmassa. Yhteistyö- ja toimintamallimme varmistaa onnistumisen siellä missä teemme töitä – Huolehdimme persuksille potkimisesta ja aikataulun pitävyydestä.

Heräsikö ajatus? Kirjoita kommentti!

Sinua saattavat kiinnostaa myös nämä postaukset: