Google Team Drive on kehitetty vastaamaan tiimien tarpeisiin. Ne ovat uusia jaettuja työtiloja Driven sisällä, Oma Driven ja Jaettu minun kanssani -osioiden rinnalla. Team Driven sisältämät tiedostot ovat automaattisesti organisaation omistamia, joten mikään niistä ei koskaan katoa vaikka työntekijät vaihtuisivat. Jokaisella tiimiläisellä on aina näkyvissä tismalleen samat tiedostot, jotta sekaannuksilta vältytään.
Yksinkertaistaen voisikin sanoa, että
- Oma Drive = käyttäjän omat tiedostot ja kansiot
- Jaettu minun kanssasi = jonkun muun omat tiedostot ja kansiot, joihin sinulla on käyttöoikeus
- Tiimit Drivet = organisaatiosi omistamat/hallinnoimat materiaalit, joiden käyttöoikeus on jaettu tiimeittäin
Lisätietoja organisaatioiden pääkäyttäjille
Pääkäyttäjien tulee sallia Tiimin Drivejen luominen organisaatiossa hallintapaneelista (Apps > G Suite > Drive ja Docs > Jakamisasetukset > Team Drive luominen). Vasta tämän jälkeen käyttäjät pääsevät luomaan tiimeille työtiloja. Oikeus voidaan sallia kaikille käyttäjille tai aliorganisaatioittain.
Tämän lisäksi hallintapaneelista on mahdollista hallinnoida Tiimien Drivejä ja niiden jäseniä. Lue aiheesta lisää täältä.
Googlen suosituksen mukaisesti Team Drive kannattaa ensin aktivoida pienemmälle joukolle käyttäjiä, testata ominaisuuksia ja rakentaa suunnitelma Team Driven käyttöön. Vasta tämän jälkeen on suositeltavaa tuoda Team Drive laajemmin käyttöön koko organisaatiolle.
Google G Suite for Business & Education muutoksenhallinnan ja koulutuksen asiantuntija
Cloudpoint - onnistumisvarmuutta sinne missä sitä tarvitaan
Heräsikö ajatus? Kirjoita kommentti!