Google on ilmoittanut, että 26.5.2020 alkaen Google Chatin kautta on mahdollista keskustella myös oman organisaation ulkopuolisten käyttäjien kanssa. Näin viestikeskusteluihin on mahdollista kutsua mukaan asiakkaita ja yhteistyökumppaneita, jolloin yhteydenpito on vaivatonta.

Oman organisaatiosi ulkopuoliset käyttäjät näkyvät keskusteluissa kuvan mukaisesti "external"-merkinnällä varustettuna. Ainoana vaatimuksena on, että kaikilla mukaan kutsuttavilla on käytössään jonkinlainen Google-tili. Kun keskusteluhuone luodaan, tulee asetukseksi valita "external". Tätä asetusta ei voi jälkeenpäin muuttaa.

Pääkäyttäjät voivat hallintakonsolista vaikuttaa toimintoon domain tai OU-tasolla. Jos external-keskusteluja halutaan rajoittaa, asetukset kannattaa katsoa läpi mahdollisimman pian. 
Mia
Marketing & Change Management Manager
Cloudpoint  - onnistumisvarmuutta sinne missä sitä tarvitaan
Cloudpoint on sitoutunut auttamaan asiakkaitaan kaikissa tilanteissa. Ajattelemme asiakkaan puolesta ennen napin painallusta alati muuttuvassa maailmassa. Yhteistyö- ja toimintamallimme varmistaa onnistumisen siellä missä teemme töitä – Huolehdimme persuksille potkimisesta ja aikataulun pitävyydestä.

Heräsikö ajatus? Kirjoita kommentti!

Sinua saattavat kiinnostaa myös nämä postaukset:

Google Driven roskakori käytännöissä muutoksia
Google Driven roskakori käytännöissä muutoksia
11 syyskuuta, 2020

Google on ilmoittanut, että Driven roskakorin tyhjentämisen käytäntöihin tulee muutos 13.10.2020 alkaen. Aikaisemmin Goo...

Pääkäyttäjät, perinteinen Google Apps-hallintapaneeli poistuu käytöstä 3.2.2014
Pääkäyttäjät, perinteinen Google Apps-hallintapaneeli poistuu käytöstä 3.2.2014
17 tammikuuta, 2014

Perinteinen näkymä Google Apps-hallintapaneelista poistuu kokonaan käytöstä 3.2.2014. Kyseisenä päivänä järjestelmänvalv...

Google Lomakkeen uudet ominaisuudet
Google Lomakkeen uudet ominaisuudet
13 heinäkuuta, 2017

Monipuolisten käyttötarkoitustensa vuoksi Google Lomakkeilla on runsaasti käyttäjiä niin yrityksissä kuin oppilaitoksiss...