Google on ilmoittanut, että 26.5.2020 alkaen Google Chatin kautta on mahdollista keskustella myös oman organisaation ulkopuolisten käyttäjien kanssa. Näin viestikeskusteluihin on mahdollista kutsua mukaan asiakkaita ja yhteistyökumppaneita, jolloin yhteydenpito on vaivatonta.

Oman organisaatiosi ulkopuoliset käyttäjät näkyvät keskusteluissa kuvan mukaisesti "external"-merkinnällä varustettuna. Ainoana vaatimuksena on, että kaikilla mukaan kutsuttavilla on käytössään jonkinlainen Google-tili. Kun keskusteluhuone luodaan, tulee asetukseksi valita "external". Tätä asetusta ei voi jälkeenpäin muuttaa.

Pääkäyttäjät voivat hallintakonsolista vaikuttaa toimintoon domain tai OU-tasolla. Jos external-keskusteluja halutaan rajoittaa, asetukset kannattaa katsoa läpi mahdollisimman pian. 
Mia
Marketing & Change Management Manager
Cloudpoint  - onnistumisvarmuutta sinne missä sitä tarvitaan
Cloudpoint on sitoutunut auttamaan asiakkaitaan kaikissa tilanteissa. Ajattelemme asiakkaan puolesta ennen napin painallusta alati muuttuvassa maailmassa. Yhteistyö- ja toimintamallimme varmistaa onnistumisen siellä missä teemme töitä – Huolehdimme persuksille potkimisesta ja aikataulun pitävyydestä.

Heräsikö ajatus? Kirjoita kommentti!

Sinua saattavat kiinnostaa myös nämä postaukset:

Google Drive ja matemaattiset sovellukset
Google Drive ja matemaattiset sovellukset
13 kesäkuuta, 2012

Niin yritys kuin opetuskäytössäkin matemaattiset sovellukset ovat erittäin tarpeellisia, etenkin jos niiden ominaisuudet...

Viestin kääntäminen Gmailissa
Viestin kääntäminen Gmailissa
16 heinäkuuta, 2012

Viestin kääntäminen- toiminto oli aluksi Gmailissa Labs- kokeellistentoimintojen alla, mutta suuren suosion ja hyvän pal...

Gmailin uudistettu esikatseluikkuna yhteystiedoille
Gmailin uudistettu esikatseluikkuna yhteystiedoille
20 heinäkuuta, 2012

Jos liikutat hiiren Gmailissa jonkin yhteystietosi nimen päälle (ei tarvitse klikata), avautuu sinulle pieni esikatselui...