Oletko koskaan miettinyt, miksi Gmail ei automaattisesti ole näyttänyt viestien sisältämiä kuvia kun avaat viestin? Tämä johtuu siitä, että osa tuntemattomista lähettäjistä yrittää käyttää kuvia sinulle haitallisin tavoin. Gmailin suorittamat toiminnot ovat varmistaneet, että kuvien lataaminen on turvallista.

Google on kuitenkin nyt kehittänyt uuden, entistäkin turvallisemman tavan skannata kuvat erikseen haittaohjelmien ja virusten varalta, joten niiden aukaiseminen automaattisesti viestien yhteydessä on turvallista niin verkkoselaimessa kuin mobiililaitteissakin. Gmail toimittaa kaikki kuvat jatkossa Googlen omilta välityspalvelimilta, jotka on tarkoitettu kuvia varten, ja muuntaa ne ennen toimitusta niin, että olet suojassa seuraavilta haitoilta:

  • Lähettäjät eivät voi saada esimerkiksi IP-osoitettasi ja sijaintiasi tietoonsa kuvien lataamisen perusteella.
  • Lähettäjät eivät voi määrittää tai lukea selaimesi evästeitä.
  • Gmail tekee kuville virus- ja haittaohjelmatarkistuksen, joka havaitsee tunnetut haitat.

Joissakin tapauksissa lähettäjät voivat saada tiedon viestin avaamisesta yksilöllisten kuvalinkkien avulla. Gmail tarkistaa kaikki kuvat, ja jos lähettäjä tai viesti vaikuttaa epäilyttävältä, kuvia ei näytetä automaattisesti, vaan sinulta kysytään, haluatko nähdä ne.

Toiminto saapuu käyttäjille pian ja monissa tileissä on jo ollut nähtävillä seuraavanlainen ilmoitus: 

Jahka toiminto on käytettävissäsi, Gmailin asetusten Yleiset-välilehdeltä löytyy Kuvat-asetus, jossa voit valita annatko sovelluksen avata kuvat automaattisesti vai kysyykö sovellus siihen erillisen luvan.

Tiettyjen lähettäjien kuvien salliminen tai estäminen

Jos haluat aina nähdä tietyn lähettäjän viestien sisältämät kuvat, valitse viestin yläpuolella näkyvästä vihreästä ruudusta Näytä aina kuvat lähettäjältä lähettäjä@toimialue.com.

Jos et halua nähdä tietyn lähettäjän viesteissä olevia kuvia, avaa kyseiseltä taholta saamasi viesti, valitse lähettäjän nimen alla näkyvä lisätietokuvake ja valitse Älä näytä vastaisuudessa.

Cloudpoint on sitoutunut auttamaan asiakkaitaan kaikissa tilanteissa. Ajattelemme asiakkaan puolesta ennen napin painallusta alati muuttuvassa maailmassa. Yhteistyö- ja toimintamallimme varmistaa onnistumisen siellä missä teemme töitä – Huolehdimme persuksille potkimisesta ja aikataulun pitävyydestä.

Heräsikö ajatus? Kirjoita kommentti!

Sinua saattavat kiinnostaa myös nämä postaukset:

Webinaari: Sujuvampaa etätyöskentelyä Googlen keinoin
Webinaari: Sujuvampaa etätyöskentelyä Googlen keinoin
30 syyskuuta, 2020

Ota kuppi kuumaa ja liity seuraamme iltapäiväkahville kuulemaan vinkkejä ja parhaita käytäntöjä etätyöskentelyn saavutet...

Helpotusta Google Apps -pääkäyttäjän arkeen: hälytykset
2 elokuuta, 2013

Google Apps -pääkäyttäjillä on nyt mahdollisuus tilata turvallisuuteen ja asetuksiin liittyviä hälytyksiä sähköpostiin. ...

Cloudpointista ensimmäinen pohjoismainen Hubspot CRM & Sales Hub -kumppani
Cloudpointista ensimmäinen pohjoismainen Hubspot CRM & Sales Hub -kumppani
9 toukokuuta, 2019

Olemme todella iloisia voidessamme ilmoittaa, että olemme ensimmäinen pohjoismainen Hubspot CRM & Sales Hub -kumppan...