Kunnissa sekä suurissa organisaatioissa käytetään useita eri palveluita, kuten Microsoft 365, Google Workspacea tai Slackia, riippuen yksikön tai tiimin tarpeista sekä tottumuksista. Aina yhdessä työskentely ei ole ollut sulavaa, kun yhteistyötä ja tiimityöskentelyä on ylläpidetty vanhanaikaisesti sähköpostien sekä dokumenttien edestakaisin lähettämisellä.
Vanhanaikaiset työskentelytavat voivat jäädä historiaan, sillä uusi aikakausi on alkanut, ja Suomeen on saapunut uusi palvelu – Mio. Mion middleware-ratkaisu mahdollistaa natiivin kaksisuuntaisen tiedostojen jakamisen sekä chat-yhteentoimivuuden Google Workspacen ja Microsoft 365:n tai Slackin välillä.
“Suomesta on puuttunut ratkaisu, joka yhdistää Microsoftin sekä Googlen pikaviestiominaisuudet. Olemme vihdoin löytäneet ratkaisun tähän tarpeeseen ja olemme todella iloisia kumppanuudestamme Mion kanssa. Nyt voimme yhdessä yhdistää Microsoftin ja Googlen maailmat yhdeksi universumiksi."
- Cloudpointin toimitusjohtaja Lauri Kaski
Mio on uniikki middleware-ratkaisu, joka mahdollistaa kaksisuuntaisen chat- ja tiedostojenjako-yhteentoimivuuden käyttäjähakemistojen synkronoinnin avulla yrityksille, jotka käyttävät Google Workspacea, Microsoft 365:tä tai Slackia. Mion ominaisuuksien avulla esimerkiksi kuntien eri palvelualueet, kuten hallinto, opetus tai kaupunkisuunnittelu, voivat työskennellä yhdessä tehokkaasti riippumatta siitä, käyttävätkö he Googlen tai Microsoftin tuotteita.
"Olemme innoissamme yhteistyöstä Cloudpointin kanssa sekä siitä, että voimme toimittaa yhteistyötä parantavan ratkaisumme uusille markkinoille. Cloudpointin Google Cloud -asiantuntemus auttaa meitä tavoittamaan laajan yleisön ja parantamaan yhteistyötä asiakkaidemme keskuudessa."
- Tom Hadfield, Mion toimitusjohtaja
Pikaviestitoimintojen välittämisen lisäksi Mio mahdollistaa eri alustojen, järjestelmien ja ominaisuuksien yhdistymisen. Esimerkiksi dokumentit siirtyvät helposti Google Driven ja Sharepointin välillä kuitenkin niin, että yhdessä työskentely tapahtuu yhä saman dokumentin ympärillä.
Mion ratkaisu tukee erityisesti suomalaisten kuntien sekä muiden suurien organisaatioiden tarpeita. Usein suurissa organisaatioissa käytetään monia eri palveluita, mikä on tuonut esteen saumattomalle yhteistyölle sekä ongelman lisenssien hankintaan liittyviin tarpeisiin sekä kuluihin. Mion avulla työntekijät ja osastot voivat valita, mitkä lisenssit ja palvelukokonaisuudet sopivat heidän tarpeisiinsa parhaiten, ja he voivat käyttää haluamiaan palveluita yhteistyöstä tinkimättä.
Meillä Cloudpointilla on ilo olla Mio:n jälleenmyyjä sekä kumppani Suomessa sekä olla mukana muuttamassa kuntien ja organisaatioiden työskentelyä yhteistyölähtöiseksi. Lue lisää Mio:sta ja ota meihin yhteyttä kuullaksesi lisää aiheesta!
Heräsikö ajatus? Kirjoita kommentti!