Mikään ei ole asiakkaita tärkeämpää yritystoiminnassa. Siksipä asiakassuhteiden ylläpitämiseen kannattaa panostaa rutkasti aikaa ja voimavaroja. Tapoja on monia, mutta huomattavasti tehokkaampia niistä tekee taustalla pyörivä CRM-järjestelmä.

CRM-järjestelmän käyttäminen on olennaista erityisesti siksi, että näin jokainen henkilöstön jäsen saa kirjattua asiakkaiden kanssa syntyneistä keskusteluista kertyvän tiedon paikkaan, josta myös muut yrityksesi työntekijät näkevät sen. Mitä enemmän tietoa kertyy automaattisesti sen parempi, sillä kenenkään työajasta ei voida määräänsä enempää kiinnittää pelkästään tiedon kirjaamiseen.

Asiakkaan suuntaan palvelukokemus on parempi kun yrityksesi eri henkilöille ei tarvitse alusta saakka kertoa toisen kanssa käydyn keskustelun sisältöä. Samalla asiakastiedon säilyvyys yrityksessä varmistetaan myös henkilöstövaihdosten yli. Perinteisesti yrityksen toiminnan kannalta arvokasta tietoa katoaa juuri silloin kun työntekijä poistuu yrityksen palveluksesta.

Nykyaikaiset IT-palvelut mahdollistavat myös entistä tehokkaammin dataan pohjautuvan johtamisen. "Näin se on aina ollut" ja muiden mutu-päätösten aika on ohi, sillä usein ne vääristävät sitä kuvaa, joka meillä on asiakkaidemme toiminnasta. Kattavat raportointityökalut osana CRM-järjestelmää avaavat faktapohjaisen kuvan asiakkaiden toiminnasta ja mahdollistavat tietoon pohjautuvan asiakassuhteiden sekä liiketoiminnan kehittämisen. Samalla ne avaavat näkymän oman yrityksesi toimintaan: otammeko yhteyttä asiakkaisiin tarpeeksi, miten sen teemme, mitä voisimme tehdä paremmin?

Hubspot on eräs maailman tunnetuimmista CRM-järjestelmistä. Sen etuna ovat paitsi loistavat ominaisuudet asiakkuuden hallintaan, myös kokonaisvaltaisuus joka mahdollistaa sekä markkinointi-, myynti- että tukitoimintojen kytkemisen mukaan samaan järjestelmään. Jos mietitään asiakkuudenhallintaa, Hubspot on lyömätön kaveri jokaiselle yritykselle. Eikä vähiten sen sisältämien kattavien raportointiominaisuuksien vuoksi. Lisäksi Hubspot CRM on maksuton.

Kuulostaako hyvältä? Kerromme mielellämme aiheesta lisää, voit varata ajan asiantuntijallemme täältä.

Mia 
Marketing & Change Management Manager
Cloudpoint - onnistumisvarmuutta sinne missä sitä tarvitaan

Cloudpoint on sitoutunut auttamaan asiakkaitaan kaikissa tilanteissa. Ajattelemme asiakkaan puolesta ennen napin painallusta alati muuttuvassa maailmassa. Yhteistyö- ja toimintamallimme varmistaa onnistumisen siellä missä teemme töitä – Huolehdimme persuksille potkimisesta ja aikataulun pitävyydestä.

Heräsikö ajatus? Kirjoita kommentti!

Sinua saattavat kiinnostaa myös nämä postaukset:

Gmailin näkymä päivittyy
Gmailin näkymä päivittyy
9 helmikuuta, 2022

Sähköpostit, chat-viestit, tilat ja Meet ovat olleet jo aiemmin helposti käytettävissä Gmailissa. Helmikuun aikana ne su...

Näin tallennat PDF -liitteen Gmailista suoraan Driveen
Näin tallennat PDF -liitteen Gmailista suoraan Driveen
24 toukokuuta, 2013

Kun saat sähköpostin liitteenä PDF -muotoisen liitetiedoston, ei ole enää tarvetta ensin ladata tiedostoa omalle tietoko...