Google My Business on uusi, juuri julkaistu palvelu, joka yhdistää yrityksesi suoraan asiakkaisiin, kun he etsivät yritystäsi Google Haussa, Google Kartoissa tai Google+ -palvelussa. Kokonaisuuden hallinta keskittyy yhteen paikkaan, yrityksesi Google+ sivun My Business -osioon tai uuteen mobiilisovellukseen. Eikä tämä mielenkiintoinen uutuus maksa yrityksellesi yhtään mitään.

Google My Business tuo yhteen kaikki ne toiminnot, joiden avulla yrityksesi voi loistaa Googlessa:

  • Päivitä yrityksesi tiedot aina ajantasalle yhdestä paikasta, jolloin tieto löytyy Google+ -palvelusta, Hausta (myös Google Places) ja Kartoista. 
  • Näytä asiakkaille miksi juuri sinun luoksesi kannattaa tulla kuvien ja videoiden avulla.
  • Jaa uutisia ja ajankohtaisia tiedotteita asiakkaillesi Google+ sivun kautta. Näin pidät keskustelun heidän kanssaan avoinna.
  • Seuraa sinusta kertovia arvosteluja Googlessa
  • Ymmärrä miten seuraajasi ovat sinuun yhteydessä Insights -analyysityökalun avulla.
  • Mobiilisti voit hallita kaikkea tätä uudella Google My Business Android mobiilisovelluksella (iPhone sovellus julkaistaan pian).
Uutta Google+ sivujen maailmassa
Google My Businessin julkaisun myötä Google+ sivut nousevat merkittävään rooliin Google Haun ja yritysten välille. Pienellä vaivalla jokainen yritys voi luoda itselleen Google+ sivun ja päivittämällä sitä ahkerasti kerätä runsaasti ilmaista näkyvyyttä Google Haussa. Ja mikä yritys nyt ei haluaisi olla helposti löydettävissä Googlesta!
Aikaisemmin Google+ sivujen navigoinnista löytyi kohta Ohjauspaneeli, johon kerääntyi tietoa sivun toiminnasta. Tämä on nyt poistunut ja tilalle on saapunut My Business -osio, josta löydät kaikki uudet toiminnot. Tämä on sinun yrityksesi Google näkyvyyden hallintaportaali. 
Entuudestaan tuttu etusivunäkymä löytyy kohdasta Stream
Katsellessasi My Business osiota, sivun oikeasta yläkulmasta löydät muiden Google-sovellusten puolelta tutun navigointipainikkeen. Klikkaamalla sitä näet tarjolla olevat toiminnot. Tätä kautta voit esimerkiksi avata Business Insights -tilastot tai YouTube kanavasi. 
Kokonaisuudessaan uudistus on hyvin mielenkiintoinen ja tarjoaa yrityksille paljon uusia mahdollisuuksia itse vaikuttaa omaan näkyvyyteensä Googlessa. Kun tähän lisätään jo tovin käytössä ollut Google+ hashtag -ominaisuus, saadaan käyttöön todellinen hakukoneoptimoinnin tehopakkaus. 
Jos et tiennyt, lisäämällä hashtag -asiasanoja julkisiin Google+ päivityksiisi (profiilit ja sivut), toimivat ne Google Haussa hakusanojen tapaan. 
Cloudpoint on sitoutunut auttamaan asiakkaitaan kaikissa tilanteissa. Ajattelemme asiakkaan puolesta ennen napin painallusta alati muuttuvassa maailmassa. Yhteistyö- ja toimintamallimme varmistaa onnistumisen siellä missä teemme töitä – Huolehdimme persuksille potkimisesta ja aikataulun pitävyydestä.

Heräsikö ajatus? Kirjoita kommentti!

Sinua saattavat kiinnostaa myös nämä postaukset:

Jaa Google Drivestä Google+:saan
Jaa Google Drivestä Google+:saan
1 marraskuuta, 2012

Tänään julkaistun uudistuksen myötä käyttäjät voivat jakaa materiaalia (videoita, esityksiä, tekstitiedostoja, taulukoit...

Google+ päivittyy Google Currentsiksi
Google+ päivittyy Google Currentsiksi
22 kesäkuuta, 2020

Google+:n kuluttajaversio suljettiin huhtikuussa 2019, mutta G Suiten puolella palvelua on voinut vielä toistaiseksi käy...

Jaa Google Drivestä Google+:saan
Jaa Google Drivestä Google+:saan
1 marraskuuta, 2012

Tänään julkaistun uudistuksen myötä käyttäjät voivat jakaa materiaalia (videoita, esityksiä, tekstitiedostoja, taulukoit...