Google My Business on uusi, juuri julkaistu palvelu, joka yhdistää yrityksesi suoraan asiakkaisiin, kun he etsivät yritystäsi Google Haussa, Google Kartoissa tai Google+ -palvelussa. Kokonaisuuden hallinta keskittyy yhteen paikkaan, yrityksesi Google+ sivun My Business -osioon tai uuteen mobiilisovellukseen. Eikä tämä mielenkiintoinen uutuus maksa yrityksellesi yhtään mitään.
Google My Business tuo yhteen kaikki ne toiminnot, joiden avulla yrityksesi voi loistaa Googlessa:
- Päivitä yrityksesi tiedot aina ajantasalle yhdestä paikasta, jolloin tieto löytyy Google+ -palvelusta, Hausta (myös Google Places) ja Kartoista.
- Näytä asiakkaille miksi juuri sinun luoksesi kannattaa tulla kuvien ja videoiden avulla.
- Jaa uutisia ja ajankohtaisia tiedotteita asiakkaillesi Google+ sivun kautta. Näin pidät keskustelun heidän kanssaan avoinna.
- Seuraa sinusta kertovia arvosteluja Googlessa
- Ymmärrä miten seuraajasi ovat sinuun yhteydessä Insights -analyysityökalun avulla.
- Mobiilisti voit hallita kaikkea tätä uudella Google My Business Android mobiilisovelluksella (iPhone sovellus julkaistaan pian).
Uutta Google+ sivujen maailmassa
Google My Businessin julkaisun myötä Google+ sivut nousevat merkittävään rooliin Google Haun ja yritysten välille. Pienellä vaivalla jokainen yritys voi luoda itselleen Google+ sivun ja päivittämällä sitä ahkerasti kerätä runsaasti ilmaista näkyvyyttä Google Haussa. Ja mikä yritys nyt ei haluaisi olla helposti löydettävissä Googlesta!
Aikaisemmin Google+ sivujen navigoinnista löytyi kohta
Ohjauspaneeli, johon kerääntyi tietoa sivun toiminnasta. Tämä on nyt poistunut ja tilalle on saapunut My Business -osio, josta löydät kaikki uudet toiminnot. Tämä on sinun yrityksesi Google näkyvyyden hallintaportaali.
Entuudestaan tuttu etusivunäkymä löytyy kohdasta
Stream.
Katsellessasi My Business osiota, sivun oikeasta yläkulmasta löydät muiden Google-sovellusten puolelta tutun navigointipainikkeen. Klikkaamalla sitä näet tarjolla olevat toiminnot. Tätä kautta voit esimerkiksi avata Business Insights -tilastot tai YouTube kanavasi.
Kokonaisuudessaan uudistus on hyvin mielenkiintoinen ja tarjoaa yrityksille paljon uusia mahdollisuuksia itse vaikuttaa omaan näkyvyyteensä Googlessa. Kun tähän lisätään jo tovin käytössä ollut Google+ hashtag -ominaisuus, saadaan käyttöön todellinen hakukoneoptimoinnin tehopakkaus.
Jos et tiennyt, lisäämällä hashtag -asiasanoja julkisiin Google+ päivityksiisi (profiilit ja sivut), toimivat ne Google Haussa hakusanojen tapaan.
Cloudpoint on sitoutunut auttamaan asiakkaitaan kaikissa tilanteissa. Ajattelemme asiakkaan puolesta ennen napin painallusta alati muuttuvassa maailmassa. Yhteistyö- ja toimintamallimme varmistaa onnistumisen siellä missä teemme töitä – Huolehdimme persuksille potkimisesta ja aikataulun pitävyydestä.
Heräsikö ajatus? Kirjoita kommentti!