Paitsi että YouTube on maailman hauskin paikka katsella videoita joissa joku suorittaa maailman huonoimman parkkeeramisen tai nauttia erinomaisista musiikkivideoista, se on myös oikein käytettynä tehokas lisä yrityksen sähköistä markkinointia.


Viimeisimpien mittausten mukaan YouTubea käyttää kuukausittain n. 800 miljoonaa uniikkia käyttäjää, joista mobiililaittekäyttö on kolminkertaistunut viime vuodesta ja on nyt jo n.10%. 
Millainen markkinointi sitten sopii YouTubeen? Riippuen yrityksesi tai organisaatiosi alasta, vain taivas on rajana mielikuvitukselle! Tervehdysvideot, opastusvideot, pienet mainokset, suuret mainokset, Hangouts tyyppiset kurkistukset yrityksen arkeen, kaiken tämän jakaminen ja käyttäminen kotisivujen elävöittämiseen ja paljon paljon muuta. 

Tiesitkö tämän YouTubesta (linkki):

Kävijämäärä

  • YouTubeen ladataan 60 tuntia videota minuutissa, eli tunti videota joka sekunti.
  • Päivittäin katsotaan yli neljä miljardia videota.
  • YouTubessa käy kuukaudessa yli 800 miljoonaa erillistä käyttäjää.
  • Joka kuukausi YouTubessa katsotaan yli kolme miljardia tuntia videota.
  • YouTubeen ladataan yhden kuukauden aikana enemmän videomateriaalia kuin mitä Yhdysvaltain kolme suurinta televisiokanavaa on tuottanut 60 vuodessa.
  • 70 % YouTuben kävijöistä tulee Yhdysvaltain ulkopuolelta.
  • YouTube on lokalisoitu 39 maassa 54 kielelle.
  • Vuonna 2011 YouTube keräsi yli triljoona katselukertaa, eli lähes 140 katselukertaa maapallon jokaista asukasta kohden.

YouTube-kumppaniohjelma

  • Kumppaniohjelma perustettiin vuonna 2007, ja siihen kuuluu nyt yli 30 000 yhteistyökumppania 27 maasta.
  • Maksamme kumppaneillemme vuosittain miljoonia dollareita
  • Sadat yhteistyökumppanit ansaitsevat kuusinumeroisen summan vuodessa.
  • Yhteistyökumppaneiden tulot ovat yli tuplaantuneet neljänä vuotena peräkkäin.

Kaupallistaminen

  • YouTubessa on koko maailmassa viikoittain yli 3 miljardia kaupallistettua videoiden näyttökertaa.
  • AdAgen 100 parhaan mainostajan joukosta 98:lla on ollut mainoskampanjoita YouTubessa ja Google Display -verkostossa.
  • Sadat mainostajat käyttävät TrueView In-Stream -mainoksia, ja nyt 60 % In-Stream-mainoksista on mahdollista ohittaa.

Tuotemittaus

  • Tarjoamme enemmän HD-sisältöä kuin mikään muu videosivusto.
  • YouTubessa on tuhansia täysipitkiä elokuvia.
  • 10 % YouTuben videoista on katsottavissa teräväpiirtotarkkuudella
  • YouTube mobiililaitteille -palvelu kerää yli 600 miljoonaa näyttökertaa päivässä, ja mobiililaitteiden tietoliikenne kolminkertaistui vuonna 2011.
  • YouTuben videosoitin on upotettu kymmenille miljoonille sivustoille.

Sisällöntunnistus

  • Sisällöntunnistus tarkistaa päivittäin yli 100 vuoden verran videomateriaalia.
  • Sisällöntunnistusta käyttää yli 3 000 yhteistyökumppania, kuten suurimmat yhdysvaltalaiset TV-yhtiöt, elokuvastudiot ja levy-yhtiöt.
  • Sisällöntunnistuksen tietokanta sisältää yli kahdeksan miljoonaa viitetiedostoa (yli 500 000 tuntia materiaalia), ja se on maailman kattavimpia tietokantoja. Määrä on tuplaantunut kuluneen vuoden aikana.
  • Yli kolmannes YouTuben kaupallistetuista näyttökerroista tulee sisällöntunnistuksen kautta.
  • Sisällöntunnistuksen avulla on tunnistettu yli 120 miljoonaa videota.

Sosiaalinen

  • Facebookissa katsotaan päivittäin 500 tunnin edestä YouTube-videoita ja Twitterissä jaetaan joka minuutti yli 700 YouTube-videota.
  • Joka viikko 100 miljoonaa käyttäjää hyödyntää YouTuben sosiaalisia toimintoja (arviointia, jakamista, kommentointia ja muuta)
  • Automaattisesti jaettu Twitter-viesti saa aikaan keskimäärin kuusi uutta youtube.com-vierailua. Joka minuutti julkaistaan yli 500 Twitter-viestiä, jotka sisältävät YouTube-linkin.
  • Joka päivä tehdään miljoonia tilauksia. Tilausten avulla voit seurata kiinnostavan käyttäjän toimintaa YouTubessa – oli hän sitten kaverisi tai idolisi.
  • Yli 50 %:a YouTube-videoista on arvioitu tai kommentoitu.
  • Miljoonia videoita lisätään suosikkeihin joka päivä.
Cloudpoint on sitoutunut auttamaan asiakkaitaan kaikissa tilanteissa. Ajattelemme asiakkaan puolesta ennen napin painallusta alati muuttuvassa maailmassa. Yhteistyö- ja toimintamallimme varmistaa onnistumisen siellä missä teemme töitä – Huolehdimme persuksille potkimisesta ja aikataulun pitävyydestä.

Heräsikö ajatus? Kirjoita kommentti!

Sinua saattavat kiinnostaa myös nämä postaukset:

Testissä Chromecast, mikäs laite se tämä on?
Testissä Chromecast, mikäs laite se tämä on?
1 lokakuuta, 2013

Chromecast, Googlen Chrome-laiteperheen uusin tulokas, mahdollistaa verkossa sijaitsevan suosikkimediasi seuraamisen HDT...

Toukokuun tilaukseen CloudReady-asennus maksutta
Toukokuun tilaukseen CloudReady-asennus maksutta
24 huhtikuuta, 2020

Viimeaikaiset tapahtumat ovat tuoneet kuntiin uusia haasteita talouden hoitoon ja synnyttäneet tarpeen keksiä uusia tapo...