Google Maps on varmaankin maailman tunnetuin karttapalvelu. Sen suosituin käyttötarkoitus on varmasti tiettyjen lokaatioiden etsiminen osoitteen perusteella ja siihen pohjautuvat reittiohjeet paikasta A paikkaan B. Monet ovat testanneet myös kesälomareittien rakentamista omien karttojen avulla. Viimeisimmän päivityksen myötä Google My Maps -omat kartat on lisätty suoraan Driven Uusi-painikkeen alle, joten voit sen kautta luoda uusia omia karttoja ja tallentuvat automaattisesti Drivelle. Sitä kautta niiden jakaminen kollegoille onnistuu helposti.

Googlen My Maps -palvelulla on monia käyttötarkoituksia myös yritysmaailmassa. Tässä muutamia ideoita Googlen blogista:

Jessika omistaa ruokakuljetus auton, jonka torstaisen reitin hän päättää asiakkaiden toiveiden pohjalta. Niinpä hän on luonut Google Lomakkeen avulla kyselyn, jakanut sen asiakkailleen ja siirtämällä tulokset kartalle, hän pystyy helposti suunnittelemaan reitin suosituimpien kohteiden mukaan.

Tapahtumien ja konferenssien suunnittelu voi olla työlästä. Saara vastaa yrityksen vuotuisen konferenssin järjestämisestä, joten hän on automatisoinut Google Apps Scriptin avulla kansioiden luomisen Drivelle. Jokaiselle osallistujalle muodostuu oma kansio, josta löytyy tapahtuman liput, ohjelma ja tietysti tapahtumapaikan ja -alueen kartta.

Martti vastaa elektroniikkayrityksen jakeluautojen reittien suunnittelusta. Hän luo My Mapsin avulla asiakkaiden osoitteiden pohjalta reitit ja samalla tarkistaa kartan avulla tehokkaimmat vaihtoehdot kulkea. Hän siirtää tallennetut reittikartat Drivellä tiiminsä jaettuun kansioon, josta jokainen kuljettaja löytää oman jakelureittinsä ja asiakkaiden yhteystiedot. Ollessaan liikenteessä, kuljettajat pääsevät kaikkeen Drivellä olevaan materiaaliin käsiksi mobiililaitteensa kautta. 

Millaisia ideoita sinä keksit My Mapsin hyödyntämiseen työssä, vapaalla tai koulussa?
Mia
Google Apps asiantuntija ja kouluttaja
Cloudpoint - onnistumisvarmuutta sinne missä sitä eniten kaivataan

Cloudpoint on sitoutunut auttamaan asiakkaitaan kaikissa tilanteissa. Ajattelemme asiakkaan puolesta ennen napin painallusta alati muuttuvassa maailmassa. Yhteistyö- ja toimintamallimme varmistaa onnistumisen siellä missä teemme töitä – Huolehdimme persuksille potkimisesta ja aikataulun pitävyydestä.

Heräsikö ajatus? Kirjoita kommentti!

Sinua saattavat kiinnostaa myös nämä postaukset:

Joulumieltä yhdessä Hope-yhdistyksen ja Stockmannin kanssa
Joulumieltä yhdessä Hope-yhdistyksen ja Stockmannin kanssa
27 marraskuuta, 2015

Hope-yhdistyksen ja Stockmannin yhteinen Hyvämieli 2015-joulukamppanja antaa jokaiselle meistä mahdollisuuden tehdä jota...

Joulumieltä yhdessä Hope-yhdistyksen ja Stockmannin kanssa
Joulumieltä yhdessä Hope-yhdistyksen ja Stockmannin kanssa
27 marraskuuta, 2015

Hope-yhdistyksen ja Stockmannin yhteinen Hyvämieli 2015-joulukamppanja antaa jokaiselle meistä mahdollisuuden tehdä jota...

Yksinkertainen ja toimiva yleisöpääte
15 heinäkuuta, 2013

Näin lomakuun aikana tuli mieleen, että moni meistä on tuntenut olonsa hiukan epämukavaksi käytettyään esimerkiksi sähkö...