Uutuutena Google Apps-tunnusten pääkäyttäjät voivat palauttaa organisaation käyttäjien Driveltä poistamia tiedostoja. Tämä helpottaa varmistamaan, että tärkeää tietoa ei menetetä jos esimerkiksi käyttäjä vahingossa poistaa väärän tiedoston.
Huom: Tämä koskee tiedostoja, jotka on jo poistettu myös Driven roskakorista. Kun käyttäjä poistaa tiedoston Driveltä, tiedostot siirtyvät ensin roskakoriin, joka pitää erikseen vielä tyhjentää käyttäjän toimesta. Roskakorissa olevat tiedostot käyttäjä voi käydä itse palauttamassa Driveen.
Drive tiedostojen palauttaminen pääkäyttäjän toimesta:
- Voit palauttaa yhden käyttäjän Driveltä poistamat tiedostot kerrallaan.
- Voit valita aikavälin, jonka aikana poistetut tiedostot palautetaan. Maksimissaan 25 päivän ajalta voidaan palauttaa tiedostoja.
- Jos käyttäjä on jakanut poistetun tiedoston muiden käyttäjien kanssa ja kyseinen tiedosto palautetaan, jakamisasetukset eivät palaudu. Käyttäjän täytyy tehdä nämä uudestaan palauttamisen jälkeen.
- Jos käyttäjän tallennustila on täynnä, poistettuja tiedostoja ei voida palauttaa ennenkuin tallennustilaa on tarpeeksi vapaana.
Näin palautat tiedosto:
- Kirjaudu Google Apps hallintapaneeliin pääkäyttäjätunnuksella
- Valitse kohta Käyttäjät ja avaa yksittäisen käyttäjän tiedot klikkaamalla hänen nimeään
- Valitse -painike oikeasta yläkulmasta
- Valitse aikaväli, jonka ajalta poistetut tiedostot palautetaan. Maksimissaan 25 päivän ajalta voidaan palauttaa tiedostoja.
- Valitse Palauta tiedot
- Varmista onnistunut palautus tarkistamalla, että palautettu tiedosto löytyy käyttäjän Driveltä.
Cloudpoint on sitoutunut auttamaan asiakkaitaan kaikissa tilanteissa. Ajattelemme asiakkaan puolesta ennen napin painallusta alati muuttuvassa maailmassa. Yhteistyö- ja toimintamallimme varmistaa onnistumisen siellä missä teemme töitä – Huolehdimme persuksille potkimisesta ja aikataulun pitävyydestä.