28. huhtikuuta 2014

Kampanjatarjouksena Chrome hallintalisenssit yrityksille vain 43€ / 36kk

Kampanjatarjouksena tarjoamme Chrome hallintalisenssit yrityksille nyt edullisesti hintaan 43€ / laite. (Normaalisti hinta 113€ / laite.) Hallintalisenssi on voimassa 36kk.
Oppilaitosten hallintalisenssi maksaa 23€.

Windows XP -käyttäjä, nyt on todellisen muutoksen aika!

Windows XP:n tuki on virallisesti päättynyt. Silti arviolta yli 27% käytössä olevista PC-koneista toimii yhä XP:n avulla. Kuuluuko sinun yrityksesi tähän ryhmään?
Jos vastasit kyllä, tiedäthän että nyt on aika toimia.

Aloita todellinen muutos Googlen uuden kampanjan tukemana ja siirry Chrome-laitteiden maailmaan entistä edullisemmin. Tarjoukset ovat voimassa kauttamme 30.6.2014 asti.
 

Chrome-työpisteratkaisut

Valikoimastamme löytyy useita erilaisia Chrome-laitteita eri valmistajilta. Jotta löytäisit käyttöösi parhaiten sopivan Chrome-laitteen, olemme keränneet tarkat tekniset tiedot kaikista edustamistamme Chrome -laitteista teknisten ominaisuuksien vertailuun. Hallintalisenssin avulla laitteet liitetään keskitettyyn hallintaan

Suosittelemme yrityksille käyttöön kannettavaksi tietokoneeksi uutta Samsung Chromebook 2:sta 13,3” näytöllä, joka saapuu myyntiin ensi kuussa.
Työpöydille ja yrityksen yhteiskäyttöiseksi laiteratkaisuksi suosittelemme Asus Chromeboxia, joka voi toimia käyttäjien henkilökohtaisena työasemana tai yhteiskäyttöisenä laitteena, jota voivat hyödyntää myös yrityksen vierailijat ja muut vaihtuvat käyttäjät. Chromeboxit voidaan automaattisesti esiasettaa toimimaan organisaation wifi-verkossa. Näin laitteet ovat aina välittömästi käyttövalmiita. Esiasennettujen sovellusten ja asetusten pohjalta käytön keskittäminen ja hallinta sujuu vaivatta. Tuhannet tarjolla olevat sovellukset tarjoavat kaiken sen, mitä perinteisesti tietokoneilla on totuttu tekemään.


Lue myös blogimme, jossa Mikko kertoo kokemuksestaan siirtyä XP:stä Chromebookiin.

Tulemme mielellämme kertomaan palveluista lisää.
Ota yhteyttä: 09-4257 9282 tai myynti@verkkoaps.fi

23. huhtikuuta 2014

Avoimet Google-koulutukset keväälle ja syksylle 2014

Suuren kysynnän vuoksi järjestämme lisää kaikille avoimia Google-sovellusten koulutuksia keväälle ja syksylle 2014. Koulutuspaikkoina ovat Helsingissä Kuntatalo ja Tampereella UKK-instituutti. Ilmoittautuminen on nyt käynnissä, joten varaa paikkasi pian.

Kenelle?

VerkkoApsin avoimet koulutukset sopivat kaikille Google-sovelluksia käyttäville henkilöille ja niistä kiinnostuneille. Pääpainoisesti käsittelemme Google-sovelluksia työssä ja opinnoissa hyödyntämisen näkökulmasta. Koulutuksessa osallistujalla tulee olla käytössään Google-tili.

Koulutus sopii kaikentasoisille käyttäjille. Mukaan ovat tervetulleita niin aloittelijat kuin kokeneemmatkin Google-käyttäjät.


Tutustu koulutuskalenteriin tarkemmin täällä.
Kuvaukset koulutusten sisällöistä löytyvät täältä
Ilmoittaudu koulutukseen täältä.
 

17. huhtikuuta 2014

Cloudfinderin avulla turvaat tietosi pilvipalveluissa

Pilvipalvelut ovat muokanneet IT-ympäristöä viime vuosina. Ketterä ohjelmistokehitys ja lyhentyneet projektien kestot, sekä kustannustehokkuus ovat tuoneet uusia mahdollisuuksia IT-ammattilaisille. Osittain vaikuttaa kuitenkin siltä, että he, jotka olivat innokkaina omaksumaan näiden uusien teknologioiden hyödyt, olivat aivan yhtä nopeita luopumaan erilaisista totutuista ​​riskien ehkäisyistä.

Selkeimmät puutteet, joihin olemme pilvipalveluiden käyttöön liittyen törmänneet koskevat varmuuskopiointia ja tiedon palautusta. Mitä tapahtuu, jos tieto on korruptoitunut? Mitä tapahtuu, jos vahingossa poistamme tietojamme? Kuinka kauan kestää, ennenkuin olemme taas toimintavalmiina? Perinteisesti nämä kysymykset ovat olleet osana päätöksentekoprosessia, mutta nyt niitä on jostain syystä laiminlyöty. Nämä asiat ovat yhtä tärkeitä nyt, kuin ne ovat aina olleet. Aberdeen Group on selvittänyt, että 32% yrityksistä on raportoinut tiedon katoamisesta. Pilvipalvelut ovat vallankumouksellisia, mutta eivät missään nimessä turvaa meitä inhimillisiä virheitä vastaan, joita olemme aina pyrkineet ehkäisemään.


Palveluntarjoajat eivät vähättele varmuuskopioinnin tarvetta. Salesforce kehottaa kolmannen osapuolen varmuuskopioinnin käyttöön. Poistaessa sähköpostin tai tiedoston Google Apps for Business tililtä, sitä ei voi palauttaa. Office365 palvelulle ei ole Microsoftilla tarjota kattavaa varmuuskopiointimahdollisuutta. Toisaalta näiden palveluntarjoajien tehtävänä ei ole tarjota varmuuskopiointia asiakkailleen, vaan tuottaa toiminnallisuutta tehostavia ratkaisuja asiakkaiden liiketoiminnan muuttuessa.


Kun olemme keskustelleet asiakkaidemme kanssa, me VerkkoApsilla olemme havainneet tarpeen Cloudfinderin kaltaiselle varmuuskopiontituotteelle. Sen avulla suojataan yrityksen tiedot inhimillisiä virheitä ja korruptoitumista vastaan, sekä saadaan kadotetun tiedon palautukseen vaadittava aika minimoitua.

Cloudfinder on edullinen vakuutus esim. myyntiryhmälle, yrityksen johdolle, henkilöstöhallinnolle tai lakiasianosastolle tietojen varmuuskopioinnin muodossa. Asiakkaamme voivat nyt kokeilla palvelua 90 vrk maksutta. Käyttöönotto sujuu vaivattomasti muutamissa minuuteissa. Ota yhteyttä, niin kerromme lisää.

Mikko Virtala
myynti@verkkoaps.fi tai 09-4257 9282


16. huhtikuuta 2014

Uusi tapa liittää valokuvia Gmailissa

Useimmiten valokuvat otetaan nykyään puhelimella ja siksi Google Kuvat toiminnot laajenevat nyt myös Gmailiin. Jatkossa kun käytät automaattisesti valokuvien varmuuskopiointia, saat tuotua kuvat viesteihin Gmailin viestinkirjoitusikkunassa uuden Lisää kuvia -painikkeen avulla.


Huomaathan, että kaikki painikkeet tulevat näkyviin kun siirrät hiiren liitteen tekemiseksi tarkoitetun painikkeen päälle Gmailin viestinkirjoitusikkunan alareunassa.
Tämän jälkeen voit klikata uutta Lisää kuvia -painiketta. Valokuvat ikkuna aukeaa ja näet kaikki automaattisesti varmuuskopioidut kuvasi (Google+ kuvat). Ikkunan yläreunasta voit myös valita haluatko lisätä kuvia lataamalla ne tietokoneeltasi tai kenties verkko-osoitteesta.



Ikkunan oikeasta alakulmassa näkyy kaksi vaihtoehtoa: Suoraan/ Liitteenä. Tämä kertoo kumpaa tapaa liittää kuvia viesteihin olet parhaillaan käyttämässä ja valintaa voi myös muuttaa. Suoraan tarkoittaa, että kuvat sijoitetaan tekstin väliin viestissä ja ne avautuvat kun vastaanottaja lukee viestin, kun taas liitteenä tarkoittaa perinteistä liitetiedostoa.

Kuvien koon muuttaminen viestinkirjoitusikkunassa on uusi ominaisuus. Klikkaamalla kuvaa ja vetämällä sen kulmista, kuvan kokoa on mahdollista esimerkiksi pienentää.


14. huhtikuuta 2014

Pari askelta pilvipalveluihin

Termiin pilvipalvelu törmää nykyään liki kaikkialla. Samaan hengenvetoon nostetaan esille laiteriippumattomuus ja työskentelyn mahdollistuminen juuri sieltä missä satut milloinkin olemaan. Kun kuorrutteeksi vielä lisätään pilveen siirtymisen myötä saavutettavat kustannussäästöt, jäljellä oikeastaan jää kysymys, miten pilveen siirtyminen tapahtuu käytännössä?


Se onkin hyvä kysymys. Tässä 6 helppoa askelta auttamaan yrityksesi alkuun:
  • Valitse palvelu. Me luonnollisesti suosittelemme ratkaisuksi Google Apps for Business-sovelluskokonaisuutta. Se ei ainoastaan lupaa vaan myös käytännössä tarjoaa kaikki ne herkulliset ominaisuudet, joita pilvipalveluiden uskotaan pitävän sisällään: helppokäyttöisyyden, joustavuuden, tehokkuuden ja yhdessä työskentelyn mahdollistumisen. Kokonaisuus kattaa kaikki jokapäiväiseen viestintään tarvittavat sovellukset: sähköpostin, kalenterin, tiedostonhallinnan ja toimistosovellukset, sosiaalisen median, blogit ja projektityötilojen luomiseen tarkoitetun alustan. 
  • Valitse selain, joka ei petä. Verkkoselaimet ovat pääasiassa kaikki ilmaisia, joten koska hinnasta ei tarvitse neuvotella, kannattaa keskittyä vain ominaisuuksiin ja valita paras koko yrityksesi käyttöön. Chrome-selain on luotu nopeaksi, helppokäyttöiseksi ja turvalliseksi. Se päivittyy aina automaattisesti, varmistaen käyttöösi viimeisimmät tietoturvapäivitykset. Lisäksi se toimii yhtä sujuvasti pöytäkoneissa kuin mobiilialustoillakin. Yrityksille tarjolla on Chrome for Business, joka mahdollistaa selainpohjaisen hallinnan ja keskitetysti määritellyt asetukset. 
  • “Bring your own device”, anna henkilöstön valita. Monestiko olet törmännyt keskusteluun, jossa kinastellaan siitä onko Mac parempi kuin PC vai olisiko syytä valita Linux? Mobiililaitteissa jokaisella on vähintään yhtä vahva mielipide siitä, millaista laitetta haluavat käyttää. Joten anna jokaisen valita juuri se masiina, joka itseä miellyttää. Parasta pilvipalveluissa on se, että ne eivät ole sidottuja laitteisiin. Jos haluat tarjota henkilöstölle laitteistoa työnpuolesta, kannattaa tutustua Chromebookeihin ja Chromeboxeihin
  • Siirrä käytössäsi olevat sovellukset pilvipohjaisiin versioihin. Yritykselläsi on todennäköisesti käytössä monenlaisia sovelluksia. Useimmista löytyy nykyään myös pilvipohjainen vaihtoehto. Suosittuja vaihtoehtoja ovat mm. Workday (HR), Salesforce (CRM) ja Zendesk (asiakaspalvelu). Useimmat näistä myös integroituvat saumattomasti Google Appsien kanssa. 
  • Siirrä yrityksellesi kustomoidut sovellukset verkkoympäristöön. Jos yritykselläsi on kustomoituja ohjelmistoja käytössä tai kenties kehitätte niitä itse, myös niiden siirtämistä pilvipohjaiselle kehitysalustalle kannattaa harkita. Erittäin suosittuja vaihtoehtoja ovat Amazonin Web Services ja Google Cloud Platform. Perinteiset Windows-alustalla pyörivät sovellukset hallitaan VMwaren DaaS -palvelussa. 
  • Tee itse tai ota kumppani avuksesi. Monet pilvipalveluista on mahdollista ottaa käyttöön itse. Jos kuitenkin kaipaat erityisosaamista tai haluat itse keskittyä liiketoimintasi pyörittämiseen, me kumppanit olemme täällä auttaaksemme. VerkkoApsin palveluvalikoimaan kuuluu paitsi tekniset toimenpiteet ja niiden tuki, käyttäjälähtöinen koulutus ja muutoksenhallinta. 

Parasta pilvipalveluissa kuitenkin on se, että ne sopivat kaikenlaisille yrityksille. Kukaan ei ole liian pieni tai liian suuri, eikä sellaista toimialaa olekaan joka ei hyötyisi pilveen siirtymisestä. Miksi siis et aloittaisi jo tänään?

Haluatko tietää tarkemmin, miten yrityksesi voisi hyötyä pilvipalveluista? Meidät tavoittaa numerosta 09-4257 9282.

2. huhtikuuta 2014

Google Apps Connector for M-files: Document management made easy and safe

Google Apps Connector for M-files is a new product designed for organizations who uses Google Apps -solutions and has a need to store important data also to M-files DMS. Google Apps Connector for M-Files enables users to save important files from Google Drive and emails from Gmail to M-files DMS.

Both M-files and Google Apps are designed to be easy to use. Always making sure your company´s important information is safe. Google Apps Connector for M-files improves workflow, enables securely control content, and avoid conflicts and data loss.



Google Apps Connector for M-files features
  • Synchronizing important documents from Google Drive to M-Files DMS
  • Save email messages from Gmail to M-Files DMS
  • User can automatically update versions in M-Files after initial sync


Get started by installing the 30 day free 
trial from Google Apps Marketplace


Google Apps Connector for M-files contact information:
Sales

sales@verkkoaps.fi
+358 9 4257 9282
We are located in Helsinki, Finland GMT+2
Support
dev@verkkoaps.fi

VerkkoAps Ltd
Castréninkatu 13
00530 Helsinki, Finland
Business ID: FI23257036