5. kesäkuuta 2012

Seuraa yrityksesi verkkosivun liikennettä


Nykypäivän markkinoinnissa yrityksen verkkosivut ovat merkittävässä asemassa. Siksi onkin hyvin tärkeää seurata, kuinka hyvin verkkosivustosi kykenee vastaamaan yrityksesi tarpeisiin. Ilmaisten työkalujen, kutenGoogle Analyticsin, avulla saat kerättyä tietoa sivullasi vierailevien kävijöiden määrästä ja heidän käyttäytymisestään.

Google and Your Business blogin kirjoituksessa listattiin 5 huomion arvoista seikkaa yrityksesi verkkosivun toimivuuden huomioimiseksi:
  • Tunnista tavoitteesi ja seuraa niitä: Mitä haluat sivustollasi saavuttaa ja vaikuttaako siltä, että nämä odotukset täyttyvät? Goal Trackingin avulla voit asettaa tavoitteita ja seurata niiden täyttymistä.
  • Seuraa muutosta: Tuntuuko siltä, ettei sivustosi saavuta kävijöitä kuten olet suunnitellut? Silloin on tärkeää selvittää syyt, miksi näin on. Kyse voi olla pienistä tekijöistä, kuten yhteystietojen saavuttamattomuudesta.
  • Seuraa sivustoltasi heti poistuvia kävijöitä: Huomaatko, että suuri osa kävijöistä piipahtaa sivullasi ja poistuu samantien? Tämä saattaa tarkoittaa, että he eivät löydä etsimäänsä. Tämä saattaa myös viitata siihen, kuinka tehokkaita markkinointikampanjasi ovat, sillä piipahtavat kävijät saattavat etsiä mainostamaasi tarjousta.
  • Paikanna tärkeät paikat saavuttaa yleisösi: Internetissä pienetkin yritykset voivat saavuttaa globaalin asiakaskunnan. Siksi on tärkeää seurata myös mistä maista kävijäsi tulevat.
  • Ota kaikki irti mobiilista: Internetin mobiilikäyttö kasvaa valtavaa vauhtia ja tässä kehityksessä mukana pysyminen on tärkeää. Kuinka monet sivustollasi vierailevista henkilöistä siis selaa sivuasi mobiililaitteesta?
Aluksi verkkosivuston tilastojen seuraaminen saattaa tuntua työläältä, mutta tieto jota saat kerättyä näiden työkalujen avulla on erittäin tärkeää. Vain kokeilemalla oppii, joten sukella rohkeasti Google Analyticsin maailmaan.

Lähde: Google and Your Business